STARTSIDAN

Morgonpromenad!

Postat den: 2012-11-02 | 12:27:00 publicerat i Kost & Träning
Iphone 4 + Instagram
 
Imorse ringde klockan vid nio och jag var så himla peppad på att dra ut på min morgonpromenad. Kändes hur skönt som helst, hade önskat att varje morgon startade sådär. Jag kläde på mig varmt med kläder, knöt löparskorna, satt i hörlurarna och promenerade iväg. Idag började jag även att lyssna på en talbok som väldigt många har rekomenderat och även jag måste rekomendera den vidare fast jag bara har hört i drygt en timme av den. Tiden flög iväg och jag blev väldigt paff när jag kom hem och såg att jag hade gått lite mer än 6 km. Boken är skriven av Martina Haags och heter Heja Heja. Ni kan gå in här och läsa om vad boken handlar om! Kort sagt handlar boken om att gå från väldigt otränad till att börja löpträna. Man får hänga med henne under hennes resa, super spänande! 
 
Efter promenaden gick jag iväg till affären för att handla lite lunch och sådär. Jag brukar alltid ha väldigt svårt att bestämma mig för vad jag ska äta till lunch och jag är inte ett stort fan av att laga mat... Väl i affären bestämde jag mig för att handla hem lite skinka. Så till lunch idag blev det skinka, fullkornspasta och grönsaker. Det är super enkelt att fixa och det går både bra att äta varmt och kallt, denna måltid är även perfekt att ha som matlåda! Jag brukar oftast äta sådan här till lunch, eftersom man kan variera rätten väldigt mycket, man kan tillexempel använda olika grönsaker och kött. 

Kommentarer
None None

åååh, den där boken låter lovande... har varit ute och sprungit ett fåtal gånger och hatar det (kanske inte så konstigt då men ah). kör nästan bara pass på gymmet + pws men hade gärna haft en positivare inställning till löpträning. men hur känner du nu efter att du lyssnat lite på boken? blir du inspirerad till att ta en springtur eller tycker du redan att löpträning är helt okej? :D

Svar: Jag tycker du ska ta och lyssna på den! Jag blir peppad att lyssna på den, men sen har jag börjat tycka det är roligt att komma ut. Så det är nog både två! Jag har börjat gilla att lyssna på ljudböcker, så har kommit på idéen att jag endast får lyssna på ljudböcker när jag är ute och går/springer. Blir är väldigt bra, då jag kommer ut väldigt mycket! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-02 | Tid: 16:22:30
URL: http://catrine.webblogg.se/
Carina

Du har inte funderat på GI-kost? Provade det själv under en kort period och det var god mat som man blev mätt av. krävde bara lite planering för lunchen dagen efter. Själv hade jag boken "6 kg på 6 veckor" som jag följde ett par veckor. Kan rekommenderas!!!!



Datum: 2012-11-05 | Tid: 13:13:08
johanna

Hej! :)
Hittade din blogg via Instagram och jag blev så sjukt lockad av den där pulsklockan du har..

Vars har du hittat den ? :)

Svar: Nu ligger din fråga ute på frågestunden! Jätteskoj att du ställde en fråga! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-15 | Tid: 17:06:17
URL: http://johannaafriberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd www.w3.org