STARTSIDAN

ett foto i timmen!

Postat den: 2012-11-18 | 07:44:00 publicerat i Vardag
 
07.27 / Redan lite över sju var jag klarvaken, trots att jag inte ställt något alarm. Försökte somna om några gånger, men tillslut gav jag upp. Kom i säng rätt sent igår, så min tanke var att ta lite sovmorgon men icke. Resten av familjen ligger fortfarande och sover, så jag funderar på att gå ut och gå en lugn morgonpromenad i det kyliga vädret. Morgonpromenader! 
 
 
08.27 / Är precis hemkommen efter min lilla promenad. Det var endast jag som vistades i löpspåret, det var helt vindstilla och musiken var på högsta volym, vilken bra början på morgonen! Trots mitt lugna tempo, brändes  284 kalorier. Efter rundans slut påminde klockan mig att jag tränat bra denna veckan, känns grymt!  Men nu ska jag hoppa in i duschen och njuta av lite värme! 
 
 
09.27 / Nu ska jag fixa ihop lite frukost, blir en rätt simpel frukost idag eftersom jag ska iväg på brunch senare idag. Tänkte mixa ihop lite vanilj & banan yoghurt och lite hallon tillsammans och ta en knäckemacka med ost och gurka. Jag har fastnat för arlas hushållsost som endast innehåller 17% fett, testa den! Om jag inte använder den som frukost, kan jag ibland ta någon skiva som mellanmål! 
 
 
10.27 & 11.27 / Ligger nerbäddad i sängen med datorn i knäet och bredvid mig ligger min lilla vovve. Han är en riktig sömntuta, som ni ser på bilden, haha! Kikar igenom lite bloggar och försöker hitta några nya bloggar och inspirationskällor. Jag har hittat bland annat en hel del bra tumblr sidor, där folk delar med sig av massa mat & träningsbilder som inspirerar en! 
 
 
12.27 / Håller just nu på att fixa mig inför "kalas" för min farbror. Vi ska iväg hela släkten och äta brunch på Ystad saltsjöbad, super mysigt. De har de mesta där; bullar, pannkakor, frukost, bacon, äggröra osv. "Problemet" är bara att man brukar äta så man blir proppmätt, men jag tänkte ta en lång cykelrunda efteråt för att slippa den känslan. 
 
 
13.27 - 16.27 Som jag skrev innan har jag varit iväg och firat min farbror som fyller 40 år idag. Fick tyvärr inga bra bilder på maten, men ovanför är iallafall på vad jag åt. Äggröra, bacon, amerikanska pannkakor med nutella & banan och till efterrätt tog jag melon. Efter brunchen åkte vi iväg och handlade lite och nu sitter vi i bilen påväg hem! 
 
 
17.27 / Sitter och hjälper lillasyster med hennes matte, då hon ska ha prov imorgon. Jag saknar att räkna matte så hiimla mycket, så jag tycker bara det är skoj att jag får hjälpa henne. Speciellt med kluriga ekvationer och så, haha! Efter jag har hjälpt klart henne och hon förstår allt, funderar jag på att dra med henne ut på en cykelrunda eller en promenad. Jag känner att jag behöver röra på fläsket efter alla onyttigheterna på brunchen! 
 
 
18.27 /  Syrran behövde ta en liten paus ifrån matten, så blev att vi tog lite bilder med datorn. Haha, alltid lika oseriöst när man ska ta fotografera med cam... Men nu ska vi återgå till matten så hon kommer någonstans och jag ska förmodligen snart gå ut och gå/cykla. Jag tycker det är så himla läskigt att gå ut själv på kvällarna, inte för att det är mörkt ute utan mer för vad som kan hända i mörkret...
 
 
19.27 & 20.27 / Efter jag suttit och hjälpt syrran med matten största delen av dagen, kom vi äntligen ut på en cykeltur. Dessvärre krashade programmet mitt under rundan, så har ingen aning om hur långt vi cyklade men det spelar inte så stor roll. Under rundan fick jag ont i knäet, jag som trodde att mitt knä var bra. Jag får ta det lugnt i några dagar, kanske ska passa på att åka in och simma! 
 
 
21.27 /  Avslutar kvällen med syskonmys, där vi bland annat ätit popcorn. Nu är tanken att jag ska lägga mig i sängen och surfa runder lite på ipaden. Är inte ett dugg trött, men innerst inne vet jag att jag borde sova då det blivit väldigt lite sömn de senaste nätterna. Förmodligen kommer jag somna innan 02 innat iallfall, men kan ju alltid hoppas. Detta får bli den sista bilden för idag, eftersom resten av kvällen kommer i stort sett se likadan ut.  Hoppas ni har tyckt att det varit roligt att följa min dag! 
 
 

Kommentarer
Jolene

Älskar när folk gör såna där "ett foto i timmen"-grej! Det är så kul att läsa!
(Gillar verkligen din blogg förresten!)

SV: Haha, älskar dom också! Dom finns på "lolthatsme.tumblr.com"

Svar: Det var faktiskt väldigt roligt att testa det, men även lite krävande! åh vad skoj, tack så mycket! Ska genast gå in på den sida och förmodligen få mig många skratt! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-19 | Tid: 15:29:44
URL: http://moajolene.blogg.se
Blopparna - Alexandra

SV: Jasså? Ja jag älskar den :)

Svar: Men jag letar vidare och förmodligen hittar jag en sådan snart! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-19 | Tid: 18:50:09
URL: http://blopparna.bloppfashion.se
A N N A - FOTO & MODE

Duktig du är på att fota!!
Sv: Ja jag med! Men det känns ändå bra att den kommer ligga kvar där i nästan ett år till, då kan man ju kolla om några månader när man hunnit glömma bort handlingen lite! :)
Kram

Svar: Åh, vad roligt att du tycker det TACK! Jag kommer garanterat kolla om serien, speciellt en dag man är sjuk eller så! Följde du andra avenyn eller riverside? :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-19 | Tid: 21:04:18
URL: http://gustavssonanna.devote.se
leia w

måste bara säga att du är grym på att fota!

Svar: Åh, tack så jättemycket! Roligt att du tycker om det jag gör! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-20 | Tid: 06:39:35
URL: http://www.leiaw.webblogg.se
DIANA ÖSTERBERG

sv; tack! Hade turen att hon låg nära ett fönster, och solen glämta in =)

Svar: Jag kunde nästan tänka mig att det var något sådan! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-20 | Tid: 13:31:08
URL: http://dianaosterberg.blogg.se
Mamalivingit

Ja det är jätte sött! :)
Nej men det är inte så stort som det kan se ut, det enda är att "armarna" sticker ut och det är knappt en cm på varje sida och det fungerar utmärkt att ha i fickan :)

Kram

Svar: Det låter ju faktiskt rätt bra! Får ta och beställa hem ett och se hur det fungerar! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-20 | Tid: 15:10:40
URL: http://mamalivingit.com
eemelielinneea † FOTO

så fina bilder!! :)

SV: Ja den är himla bra! kommer vara tråkigt när den är slut :(

Svar: Tack så jättemycket! :)Kommer vara sjukt tråkigt, hoppas där kommer ut någon liknande serie! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-20 | Tid: 20:30:54
URL: http://eemelielinneea.blogg.se
Tessan

Sv; Ja nu springer tiden bara iväg! Vi är nog både himla nervösa men samtidigt väldigt förväntansfulla :)

Svar: Jag kan tänka mig det! All lycka till er! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-21 | Tid: 09:15:43
URL: http://www.mhiloy.blogspot.com
eemelielinneea † FOTO

SV: ja det kommer vara riktigt tråkigt! såg du det kom två nya avsnitt igår? :)

Svar: Japp, såg de direkt när de kom ut! ;)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-21 | Tid: 17:25:54
URL: http://eemelielinneea.blogg.se
julia

fina bilder! vilket program brukar du redigera dom i?:)

sv: taack! med lite övning och rätt grejer så är det väl inte så svårt :)

Svar: Tack så jättemycket! Jag brukar oftast bara fixa mina bilder snabbt i lightroom, men om jag ska göra något större så använder jag photoshop! Dock kan jag nästan inget i programmet! :(
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-22 | Tid: 19:15:22
URL: http://jjuliees.blogg.se
Anna

Jättemysig blogg du har! Hittade hit via din kommentar hos mig :) Tänkte fråga vad det är för märke på din pulsklocka och var du köpt den? ÄR på jakt efter en, men har inte hittat någon jag gillar riktigt! :)

Svar: Tack så mycket, vad glad jag blir! :) Jag har en Suunto M4 och jag köpte min på Team sportia i Stockholm för drygt 1 år sedan. Jag älskar verkligen mig och är super nöjd över mitt köp! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-11-29 | Tid: 21:08:24
URL: http://tingeling0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd www.w3.org