STARTSIDAN

Tappat träningslusten!

Postat den: 2012-10-24 | 09:22:00 publicerat i Kost & Träning
Bilderna är lånade från arthlete 

Nu är det JAG som har tappat träningslusten och motivationen. Missade träning två dagar och sen var motivationen helt bort och jag har inte haft lusten för en powerwalk eller ett gympass. Jag som var så pepp på både träning och kosten.... Har försökt "tvinga" mig ut några gånger men det har nästan bara blivit värre när man kommit hem igen. Var hittar ni er motivation och hur håller ni igång er träningslust? Jag behöver verkligen tips på hur jag ska komma igång igen. 

Kommentarer
cecilia

Hej Nicolina!
Jag brukar unna mig nya träningskläder eller hitta lite ny musik att träna till för att hitta ny motivation :) att prova på någon ny träningsform brukar också funka :D kanske kan du hitta någon ny kompis att träna tilsammans med? det är alltid roligare att träna tillsammans! Lycka till!



Datum: 2012-10-29 | Tid: 12:17:33
Caroline

Jag känner verkligen igen känslan. Min motivation går upp & ner hela tiden. ;|

Svar: Jag hatar det! Men sen och andra sidan så kan det inte alltid vara på topp! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-10-29 | Tid: 12:36:12
URL: http://idacarolinep.spotlife.se
Lova

Hejsan! Brukar göra gröt på 1 dl fiberhavregryn.. 1-2 äggvitor :)

Svar: Okej, blir det verkligen gott med äggvitor i? Det låter inte så himla gott, men jag kan ha helt fel! :) Har du någon aning hur mycket man ska ta, om man köper ett sådan paket som du köpt? :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-10-29 | Tid: 14:52:21
URL: http://allaboutfitness.shapemeup.se
Sofia

Ja, det där med träningsmotivation alltså kan vara svårt ibland. För mig fungerar det att ha ett väldigt tydligt mål med träningen och verkligen vilja nå detta mål. Det kan t.ex. vara att gå ner i vikt, springa milen på viss tid o.s.v. Men svackor har vi alla ibland. Det gäller att påminna sig om varför man gör det och hur bra det känns efteråt. Kämpa på!



Datum: 2012-10-29 | Tid: 17:43:35
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Carro

Men naaj! DU får kolla in lite bloggar, instagram osv på massa bilder så blir du nog pepp! eller prova en ny typ av träningsform? :)

Jag har köpt ett casall treadmill 200+. Jag jämförde lite olika innan jag beställde det och kom fram till att det var det bästa eftersom jag bara ville ha ett "medelklasslöpband", men det ska ju ändå gå att springa på, vill kunna köra intervaller så vill att det ska va stabilt, med bra löpyta och med hjul på. Det var denna osm hade bäst pris tycker jag så den fick det bli. Tycker det funkar skitbra!! tänk på innan du köper ett löpband att du kollar så det verkligen går att springa på, om du ska göra det. Många löpband är nämligen bara gåband och står inte stabilt om du försöker jogga på det. :(



Datum: 2012-10-29 | Tid: 22:27:06
URL: http://carolineannamarie.blogg.se
Ina

Hej :) Tack för tipset om ris/majschipsen! :) Kan tänka mig att de innehåller massa kolhydrater.. meeen..hm.. skall nog ta och testa dessa någon dag faktiskt :) Hur var de i konsistensen? Typ riskaka fast tunnare? :P

Och det med träningsmotivation kommer och går. Det är "livsfarligt" att komma ur gymmet i några dagar för sen blir man trött/slö/omotiverad, iallafall jag. Det bästa är att iallfall gå till gymmet och slita lite i vikter/skivstänger/lunka på löpbandet eller ute i naturen. Hellre det än att inte träna nånting alls. Den bästa träningen är den som blir av :) Jag hejar på dig! :)

Svar: Ingen fara! Jag tyckte de var väldigt goda och smakade ungefär likadant som tjocka riskakor. Dock kommer jag avstå från dessa pågrund av kolhydraterna osv, men såklart kommer man äta de någon gång! :)
Angående motivationen till träning, så håller jag med dig angående att de är farligt att vara ifrån gymmet. Oftast brukar de oftast räcka att man inte är där på 1-2 dagar. Jag är expert på att unna mig saker, till exempel hoppa över träning eller ta något "onyttigt". Sedan har jag svårt att komma tillbaka till vardagen. Jag måste bli bättre på att vara hårdare mot mig själv och inte unna mig massa saker. Det är okej att unna sig någon gång, men inte så ofta som jag gör..
Nicolina Jarl



Datum: 2012-10-30 | Tid: 09:38:20
URL: http://inas.se
Jennifer

Har du va kul !! Min e två år :D

Svar: Där är lite bilder på han lite längre ner, du kan även gå in under kategorin djur så hittar du bilder på han där! Okej, ,ett år ändra än min då! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-10-30 | Tid: 10:54:20
URL: http://amneklevs.blogg.se
Sofia Werlin - från 116 kg till 72 kg..

Jag sätter upp mål när det kommer till träningen, för då vet jag att jag inte kommer tappa motivationen m.m.

Tappar jag min motivation så vet jag att det är längre till ett uppsatt mål.

Svar: Innan satt jag alltid upp små delmål, som var möjliga att uppnå på "kort" tid. Det hjälpte väldigt mycket, eftersom man visste att man var nära att uppnå ett mål snart. När jag nådde ett delmål, belönade jag mig någon sak! :)
Nicolina Jarl



Datum: 2012-10-30 | Tid: 19:00:33
URL: http://Sofija.blogg.se
MICHAELA D

Svar: Det är upp till kursdeltagaren. Vill man ha med en kompis som modell går det bra, annars tar jag med någon. :)



Datum: 2012-10-31 | Tid: 14:45:02
URL: http://michaeladahlstrom.se/
ettheltnyttliv - mamma till maja o liten i magen ♥

sv: tusen tack =)

den kommr nog tillbaka ska du se! tyckte du fick bra tips här längst upp =)



Datum: 2012-11-01 | Tid: 14:43:27
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd www.w3.org